Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

maandag 6 november 2017

Los Angeles


Reizen, en met name vliegen, is een vreemde bezigheid. Je wilt graag van A naar B en het liefst zo snel mogelijk. Vliegen lijkt dan een goede optie. Voor korte reizen ideaal en voor langere afstanden een redelijke oplossing want je lijf denkt er toch echt anders over.

Zo zit ik nu 04.45 klaarwakker achter het bureau een blogje te tikken. Het hoofd voelt alsof ik er nog niet helemaal ben, een beetje onvast en wiebelig. We hebben ook heus - ondanks alle ontberingen- al heel erg moeten lachen.  Het was een koude vlucht, heel koud. Er vormden zich net nog geen ijspegels aan de neus maar het voelde aan alsof we 12 uur onbeschut in een poolwind moesten doorbrengen.

Mensen die me een beetje kennen weten dat ik uit een apart ' nest' kom. Mijn moeder bijvoorbeeld, kon heel slecht tegen ' koude wind' , dan kreeg ze last van haar ' holtes'. Laat zus Anke nou net van alle beschikbare genen nu juist dat te hebben overgenomen. Mijn moeder lostte dit op door een (hele) grote plastic zak (doorzichtig;) over haar hoofd te trekken.

Het zal je niet verbazen dat de appel niet ver van de boom valt. En na jaren huwelijk is ook de Ben door deze remedie aangetast. Als 2 verkleumde kniertjes zaten zij met doorzichtige plastic zak op de kop de 12 uur reistijd uit.

Wat een drama trouwens om de USA binnen te komen. Het is check en dubbelcheck, lange rijen wachtenden voor kauwgom kauwende, nors uitziende douaniers. Je mag niet op elkaar wachten ($ 500 fine), geen laptop gebruiken of een fotootje maken. Maar goed, we benne d'r, hebben een prima kamer voor de eerste nacht en en gaan zo de huurauto's halen. Vandaag maken we een kort ritje, al dan niet door Malibu, richting Ventura waar we neef Hans en zijn vrouw Katherine bezoeken.

Nu maar hopen dat de meegebrachte ' goodies' in de smaak vallen :-)
Howdie, Martha

4 opmerkingen:

Yvon zei

Koude tocht, dat hoorde ik ook vaak van Els. Dat met plastic zakken was me onbekend. Gevoelige slijmvliezen dat hebben we zei Els. Dat komt van opa te Meerman. We hebben het zo te pakken, kleed je warm aan, bedek je hoofd en kijk uit voor tocht, zo werd ik ook opgevoed .... Veel plezier daar maar blijf uit de wind!

EllievanHonk-Jonker zei

had ik wel ff willen zien dat tafereeltje in het vliegtuig. kan ik misschien wat van leren voor als we naar Nieuw Zeeland vliegen in februari�� Voor jullie allemaal: fijne vakantie en gezellig samenzijn met de familie.

Martha zei

Ha Yvon vandaag gaan we de bergen in en nemen we je advies zeer ter harte. Verder is de temperatuur hier bijzonder aangenaam. We hebben het heel gezellig en goed. Weet jij iets over Woltersbier uit Duitsland?

Martha zei

Ha Ellie, dat met die plastic zakken ligt gevoelig bij Ben. Het heeft wel gewerkt want ze hebben geen van beiden kou op de kop gekregen. Het is makkelijker door een hoodie aan te trekken, ziet er in elk geval stukken beter uit :-) Fantatstisch dat je naar NZ gaat. Wij gaan zeker nog een keer terug, wat een prachtig land!