Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

maandag 14 november 2016

Oamaru

Vandaag wat beelden op het nieuws gezien over de impact van de aardbeving. Hele stukken weg verschoven en met grote scheuren. Ook komt nu pas de evacuatie van gestrande toeristen pas op gang. Wel een blamage want Japanse toeristen zijn door het Japanse leger weggehaald, daarna kwam het Nieuw Zeelandse leger pas in aktie. Ook zijn de 2 koeien en het kalf die op een hoog klein eilandje van gras eerder gered dan de mensen. Moest ik wel om lachen. De inzet van alle rescue werkers is in ieder geval hoog en de onderlinge saamhorigheid groot.

Vandaag zijn we langs de oostkust richting Christchurch gereden. Oamaru ligt nog onder Christchurch en er zijn geen zichtbare beschadigingen. Wel lagen er op het strand hele grote boulders. Ik kon er geen genoeg van krijgen en heb een hele serie foto's gemaakt, zie de rechterkant. En nog eentje hieronder 😎
Gisteravond op de vorige camping nog een mooie avondwandeling gemaakt door een zeer fraai aangelegde tuin. Ik was zonder tablet maar Maxim heeft de nodige kiekjes gemaakt. Ik ga wat van de hak op de tak, oorzaak drank. Ik geef het maar gelijk toe. We eten hier elke dag verrukkelijk met 'n glaasje wijn. Vanmiddag kwamen we  echter ook nog langs een heuse Nieuw Zeelandse distilleerderij alwaar ik natuurlijk (was koud en natgeregend) teen en ander moest proeven. Nomnomnom, ook flesje meegenomen ( heupflacon) off course just for medicinal purpose😎. Tis zo koud in de camper 's avonds πŸ˜‚
Oamaru is echt een leuke plaats met een heus Victoriaans centrum. Oude ambachten, kleding, snijwerk,  ijzerwaren, you name it en dus ook de distilleerderij  (hik). 
Veel artiesten en kunstenaars dus.
Tipsy groet



Geen opmerkingen: